Notifee

Zabýváme se vývojem mobilních aplikací pro Android a iOS

Webové notifikace

Co jsou to webové notifikace? Samotné slovo "notifikace" je synonymem pro oznámení či upozornění. V současné době je rozesílají mobilní aplikace do chytrých telefonů, ovšem existují i webové notifikace, které se rozesílají prostřednictvím internetu. Většinou jsou notifikace krátké textové nebo multimediální zprávy, jež si kladou za cíl uživatele nebo občana informovat o aktuálních událostech či o slevách nebo akcích.

Bez internetu bychom si pravděpodobně neuměli představit den. Naší závislosti na internetu dnes využili především majitelé webových stránek, starostové měst a obcí či provozovatelé e-shopů. Právě ti v nás vzbuzují pomocí webových notifikací aktivitu, a naopak zabijí náš nezájem. Vůbec první webové notifikace byly představeny v prohlížeči Chrome, který aktivně využívá i dnes řada z nás. Stalo se tak roku 2015, kdy bylo oznámení posíláno i poté, co uživatel webovou stránku opustil. Když Chrome před pěti lety webovou notifikaci představil, rázem notifikace začaly používat firmy, vydavatelé i obce a města, jež dodnes používají notifikace třeba pro informování občanů v době krizové situace, tedy v době povodní, karantény či znečištěného ovzduší.

Jaké jsou výhody webových push notifikací?

Ještě donedávna se mnozí lidé domnívali, že push notifikace mohou využívat jenom firmy nebo e-shopy. Jenže tak tomu už není. Dnes mohou využívat připomínky na webu prakticky všichni - i obce a města, která tímto zavčasu a rychle informují své občany o aktuálním dění. Nejčastěji je však přesto využívají internetové obchody, ale také weby zaměřené na předpověď počasí.

Nemůžeme se divit tak velké popularitě oznámení na webové stránce, ukrývají v sobě řadu výhod. Kromě toho, že vzbuzují v uživatelích, občanech a zákaznících zájem a zabíjí neaktivitu, jak již bylo zmíněno, umí toho mnohem víc. K dalším výhodám push notifikací patří:

Proč používat webové notifikace?

Možná si říkáte, že push notifikace jsou jen otravná upozornění na webové stránce, která člověk zanedlouho zruší. Jenže pořád je to mocný marketingový nástroj, který přinese vytoužené ovoce. Navíc je třeba brát v potaz to, že notifikace vyžadují potvrzení odběru, tudíž tím příjemce potvrdí to, že opravdu má zájem odebírat novinky.

Webové push notifikace jsou dnes klíčové. Řada těch, kteří je aktivně využívají ve svůj prospěch, jsou toho názoru, že rázem odpadla nutnost mít vlastní mobilní aplikaci. Notifikace povzbudí člověka k činnosti, který rázem vykoná objednávku, čímž dojde ke zvýšení zisků. V případě online magazínů dojde ke zvýšení návštěvnosti i k nárůstu fanoušků.

Krizové notifikace

Již bylo zmíněno, že notifikace využívají aktivně i města a obce, a to zejména na mimořádné hlášení. Hlášení mimořádných události lze rozdělit na krizové situace a mimořádné události. Zatímco do mimořádných událostí spadají třeba havárie, které mohou ohrozit zdraví, život nebo majetek občanů, pod krizovými situacemi najdeme události, v jejichž důsledcích je vyhlášen krizový stav.

V praxi to znamená, že se notifikace rozesílají především v případě povodní, smogu, kdy unikly zplodiny do ovzduší, nebo při požárech. Taktéž se tímto způsobem informují občané o virovém ohrožení, jako je koronavirus, dále o nutnosti zůstávat v karanténě či o neprůjezdnosti města nebo obce. Krizové notifikace jsou rozesílány také v případě, že dojde k úniku nebezpečných chemických látek s toxickými vlastnostmi nebo že dojde k výpadku proudu z důvodu nehody nebo opravy elektrické sítě.

Jak vypadají webové notifikace

notifikacenotifikacenotifikace

Vaše webové notifikace v náhledu pro Apple, Android a Windows.

Chcete taky posílat webové notifikace? Napište nám my se vám ozveme.

Pro koho jsme vytvořili webové notifikace?