Zdá se, že používáte zastaralý a nepodporovaný prohlížeč Internet Explorer. Některé části webu proto nebudou fungovat stejně jako v moderních prohlížečích Firefox, Chrome, MS Edge

Notifee

Zabýváme se vývojem mobilních aplikací pro Android a iOS





Co je to webová notifikace

Co je to webová notifikace

25.6.2020

Co je to webová notifikace

S notifikacemi jste se pravděpodobně setkali. Tedy zejména s těmi mobilními notifikacemi, které jsou rozesílány z mobilních aplikací a které probouzí zájem zákazníka. Existují však také webové notifikace, které jsou taktéž synonymem oznámení nebo upozornění. Tento typ notifikace však neputuje z mobilních aplikací, ale z webových stránek, tedy prostřednictvím internetu. 

Jak již bylo zmíněno, webovými notifikacemi se rozumí oznámení nebo upozornění. Jednat se může o krátké textové zprávy, o multimediální zprávy, mohou být dokonce ve formě celého formuláře. Jejich cílem je informovat nebo upozorňovat návštěvníka, čtenáře nebo zákazníka, zabíjet jeho neaktivitu a naopak podporovat jeho zájem. 

Webové notifikace už od roku 2015

Vůbec s prvními webovými notifikacemi jsme se setkali v roce 2015 čili před dlouhými pěti lety. Byly představeny v internetovém vyhledávači a prohlížeči Chrome od společnosti Google. Už tehdy byly notifikace rozesílané z webové stránky i po jejím opuštění velice efektivní a co potom dnes! Jsou doslova hitem a tvoří důležitou složku efektivního online marketingu. 

Už dávno to není jen pro internetové obchody

Řada lidí se však domnívá, že webové notifikace jsou určeny jenom internetovým obchodům, které skrze ně mohou informovat o zbylém zboží v košíku nebo skrze ně mohou upozornit na dopravu zdarma, výprodej nebo jiné slevové akce. Dnes však mohou webové notifikace ve svůj prospěch využít i online magazíny nebo blogy, které díky notifikacím mohou upozornit čtenáře nebo pravidelného návštěvníka na nové články přidané do jeho oblíbených rubrik. 

Výhody webových notifikací

Proč využívat notifikace? Jejich výhod je celá řada. Například se zobrazují i tehdy, kdy uživatel zrovna nebrouzdá internetem. V jejich moci je zvyšovat důvěryhodnost společnosti nebo blogu, což vede ke zvyšování zisků firem.

Zpět na stránku blog