12.4.2021
Podoba notifikací hraje roli. Co musí obsahovat?
Notifikace - krátká oznámení informující o novinkách, slevových akcích nebo třeba o dopravě zdarma či aktuálních výlukách ve městě nebo obci. Dnes běžně využívaný marketingový nástroj, který byl dříve brán jen ryze za velice otravnou záležitost. Nyní tomu tak není, tedy pokud s notifikacemi umíte pracovat a pokud s nimi umíte zaujmout. Je klíčové a důležité, aby notifikace byly na první pohled přitažlivé.
Vzhled hraje roli v mnoha odvětvích a věcech. A ani notifikace nejsou výjimkou. Pojďme si prozradit, z čeho se krátká oznámení skládají či co nesmí postrádat, aby je zákazník správně zaregistroval.
Titulek, text, odkaz
Každá notifikace by měla obsahovat několik základních prvků, jimiž jsou titulek, text, obrázková ikona a hlavní odkaz. To jsou naprosté základy, které notifikace nesmí postrádat. K tomu se poté může přidat několik dalších věcí, a to například akční tlačítko (neboli tlačítko “call to action”), dále velký obrázek či speciální barevnost oznámení.
Paleta možností, jak by mohly notifikace vypadat a co všechno mohou obsahovat, je poměrně široká. Pamatujte ale na jednu věc - všeho s mírou. Notifikace mají především zaujmout, proto neplýtvejte slovy a volte trefné, krátké a stručné fráze. A sázejte na jednoduchost – v přeplácanosti se nikdo nevyzná.
Kdy notifikace rozesílat?
Když budete mít sestavenou notifikaci, je načase ji rozeslat. Aby byla opravdu efektivní a zvýšila se pravděpodobnost rozkliknutí, pracujte s nástroji, které máte k dispozici. Zjistěte si na základě předchozího chování příjemce, v jakém čase je ideální oznámení doručit. Trackujte pohyb v mobilní aplikaci, ať víte, čím konkrétním ho můžete oslnit. Případně si otestujte různá sdělení, ať jste poučeni pro příště a máte se příště od čeho odrazit.
Na internetu je dostupná řada nástrojů, které pomáhají se správou notifikací. Případně se obraťte rovnou na odborníky, ti vědí, co mají dělat.