Zdá se, že používáte zastaralý a nepodporovaný prohlížeč Internet Explorer. Některé části webu proto nebudou fungovat stejně jako v moderních prohlížečích Firefox, Chrome, MS Edge

Notifee

Zabýváme se vývojem mobilních aplikací pro Android a iOS

Vizuální prvky jako součást notifikací. Co zakomponovat do krátkého oznámení?

Vizuální prvky jako součást notifikací. Co zakomponovat do krátkého oznámení?

12.8.2021

Vizuální prvky jako součást notifikací. Co zakomponovat do krátkého oznámení?

Notifikace, tedy krátká textová či multimediální zpráva, jejímž účelem je informovat uživatele o aktualitách, vychází z anglického slova „note“, tj. poznamenat si. Tyto aktuální informace, na které notifikace upozorňuje, je přijetí emailu nebo připomenutí pracovních povinností. Jak už vychází z názvu, mělo by jít o sdělení informace krátce a výstižně. Právě vizuální prvky mohou velmi pomoci.

Méně znamená více

I když by notifikace měla být co možná nejpřesnější, může využívat i určitých vizuálních prvků. Ty mohou zdůraznit to nejdůležitější. Důraz se klade na čistý, lineární a jednoduchý design. Není vhodné, aby vizuální prvky působily naopak rušivě nebo dokonce obtěžovaly uživatele. Taktéž by neměly působit příliš lacině a nevěrohodně: například blikající nápisy nebo pozadí se dnes už téměř nepoužívá.

Vizuální prvky vytváří brand

Vizuální prvky notifikace by měly odpovídat značce, kterou reprezentují. I tyto krátké zprávy jsou součástí firemní kultury a měly by tomu odpovídat. Nesprávně zvolenými vizuálními prvky může dojít k narušení důvěry zákazníků vůči značce. Proto je tolik důležité, aby vizuální prvky neobtěžovaly, ale podporovaly. Mohou pomoci v tom, že se značka vryje zákazníkům snáze do paměti.

Lidský faktor

V určitých případech je důležité, aby notifikace měla určitý lidský faktor. To znamená, že by neměla být pouze informativní, strojová. Málokdo chce komunikovat s počítačem. Právě lidský faktor zdůrazní aktivní přístup k zákazníkům.

Notifikace mohou být velmi užitečné

Notifikace vnímají někteří jako jakousi reklamu a obtěžující zprávy. Nemusí tomu tak ale být. Notifikace mohou používat totiž také obce, které mohou prostřednictvím jich informovat o krizových nebo mimořádných situacích. Příkladem mohou být upozornění týkající se různých havárií, které mohou omezit běžný život nebo dokonce způsobit újmu na zdraví či majetku občanů.

Zpět na stránku blog