12.8.2021
Vizuální prvky jako součást notifikací. Co zakomponovat do krátkého oznámení?
Notifikace, tedy krátká textová či multimediální zpráva, jejímž účelem je informovat uživatele o aktualitách, vychází z anglického slova „note“, tj. poznamenat si. Tyto aktuální informace, na které notifikace upozorňuje, je přijetí emailu nebo připomenutí pracovních povinností. Jak už vychází z názvu, mělo by jít o sdělení informace krátce a výstižně. Právě vizuální prvky mohou velmi pomoci.
Méně znamená více
I když by notifikace měla být co možná nejpřesnější, může využívat i určitých vizuálních prvků. Ty mohou zdůraznit to nejdůležitější. Důraz se klade na čistý, lineární a jednoduchý design. Není vhodné, aby vizuální prvky působily naopak rušivě nebo dokonce obtěžovaly uživatele. Taktéž by neměly působit příliš lacině a nevěrohodně: například blikající nápisy nebo pozadí se dnes už téměř nepoužívá.
Vizuální prvky vytváří brand
Vizuální prvky notifikace by měly odpovídat značce, kterou reprezentují. I tyto krátké zprávy jsou součástí firemní kultury a měly by tomu odpovídat. Nesprávně zvolenými vizuálními prvky může dojít k narušení důvěry zákazníků vůči značce. Proto je tolik důležité, aby vizuální prvky neobtěžovaly, ale podporovaly. Mohou pomoci v tom, že se značka vryje zákazníkům snáze do paměti.
Lidský faktor
V určitých případech je důležité, aby notifikace měla určitý lidský faktor. To znamená, že by neměla být pouze informativní, strojová. Málokdo chce komunikovat s počítačem. Právě lidský faktor zdůrazní aktivní přístup k zákazníkům.
Notifikace mohou být velmi užitečné
Notifikace vnímají někteří jako jakousi reklamu a obtěžující zprávy. Nemusí tomu tak ale být. Notifikace mohou používat totiž také obce, které mohou prostřednictvím jich informovat o krizových nebo mimořádných situacích. Příkladem mohou být upozornění týkající se různých havárií, které mohou omezit běžný život nebo dokonce způsobit újmu na zdraví či majetku občanů.