1.5.2020
Webové notifikace jako efektivní marketingový nástroj
Notifikace jsou bezesporu efektivním marketingovým nástrojem podobně jako mobilní aplikace. Bohužel s nimi řada lidí neumí pracovat nebo se domnívá, že jsou webové notifikace jenom pro internetové obchody. Díky systému Notifee však může notifikace využívat prakticky každý, kdo chce informovat zákazníky nebo občany o čemkoli důležitém.
Co jsou to notifikace?
Aby však nedocházelo k domněnkám týkajících se toho, co to notifikace asi jsou, pojďme si je krátce definovat. Pokud mluvíme o notifikacích, mluvíme o oznámeních nebo také upozorněních. Nejčastěji se notifikace využívají v souvislosti s mobilními telefony, také v prostředí sociálních sítích nebo na ně narazíte při surfování na internetu při prohlížení webových stránek. Notifikace jsou většinou krátká oznámení, která upozorňují nebo informují. Upozorňují například na příchozí poštu nebo připomínají nadcházející události, respektive informují o slevových akcích nebo o ponechaném zboží v košíku.
Notifikace jako marketingový nástroj
Jak již bylo zmíněno, notifikace jsou mocným marketingovým nástrojem dneška. Jejich hlavním cílem je vzbudit zájem v klientovi a naopak zcela zabít neaktivitu a nezájem. Člověk se jen musí přihlásit k odběru.
Notifikace jako takové jsou dnes efektivním marketingovým nástrojem ještě z jednoho prostého důvodu, a sice že jsou funkční na poměrně širokém spektru platforem a browserů. Nejdůležitější je pravděpodobně podpora na internetovém prohlížeči Google Chrome, který je pravděpodobně nevyužívanějším prohlížečem vůbec. Podle statistik ho používá přes padesát návštěvníků webů.
Notifikace musí zaujmout
Aby notifikace splnily svůj účel čili aby zaujaly a vzbudily pozornost, je důležité je správně sestavit. Jejich součástí je poutavý titulek, krátký text, případně obrázková ikona, která zaujme. A samozřejmostí je hlavní odkaz. Notifikace je možné obohatit například akčními tlačítky.